Ось, хотілося б Вам як спеціаліст розповісти про Переваги і недоліки Керамічного полірування і Хромованого покриття на автодисках. А обирати Вам.
Отже почнемо:
Хромовані Диски.
Хром від природи Дуже твердий і блискучий метал. Саме тому його використовують для надання речам дзеркального блиску. Його використовують і для виготовлення дзеркал для промисловості, в тому числі, так як рівень відбиття сонячного світла у нього найвищий серед усіх металів. Світло при попаданні на хромоване покриття не втрачає свого спектру, саме тому відзеркалюванне зображення на хромованих речах 100% чітко передає всі риси та барви навколишього середовища.
За собівартістю Хром не самий дорогий метал, та чомусь диски з таким покриттям на порядок дорожчі від фарбованих. Все діло в дуже дорогій собівартості нанесення Хрому на Алюміній.
Хромовані диски - це диски фінішовані методом Гальваніки. Проте Хром на Алюміній не ОСІДАЄ. Якщо ви в гальванічній Ванні спробуєте нанести хром на алюміній - 100% у Вас нічого не вийде. Ось тут і починається дороговизна нанесення Хрому на алюмінієві автодиски.
Початковим етапом цього складного процессу являється усунення оксидної плівки з поверхні алюмінію. Всупереч багатьом хибним думкам - алюміній надзвичайно коррозійний метал. Окис на ньому має інший окрас, саме тому його не так видно як окис, наприклад у заліза. Але він є, і його потрібно усувати і не допускати, якщо ви хочете щоб річ Вам служила довго і надійно.
Наступним етапом являється Міднення алюмінію. Мідь наноситься шляхом осаду в гальванічній ванні. Потім - поверх Міді наноситься шар Нікелю. Цей металл в хромованих дисках являється ДОПОМІЖНИМ і слугує підложкою до фінального шару Хрому, так як якщо нанести Хром безпосередньо на мідь - від буде мати золотисто-мідний відблиск. І адгезія Хрому до Нікелю набагато краща ніж до Міді. І тільки потім наноситься Хром. Всупереч багатьом думкам - товщина шару хрому який наноситься абсолютно Не грає ролі на якість покриття. Достатньо нанести шар, який би лише закрив Нікель.На якість покриття має вплив ЛИШЕ бездоганність дотримання всіх етапів осаду Міді-Нікелю-Хрому на диск. Ось тут і найголовніший недолік Всіх Хромованих дисків: Вони приховують в собі недоліки покриття, які неможливо виявити при візуальному огляді. Саме тому хромовані диски з часом "Облізають". Але, увага, не всі! Бувають випадки коли Хромовані диски зберігають свій первинний вигляд довгі-довгі роки. Все це через надзвичаюну чутливість процесу хромування до найдрібніших деталей процессу. Тут навіть найдрібніші помилки не пробачаються - і з часом призводять до "облізання".
Хромоване покриття, що почало лізти неможливо "підлатати" чи "підкрасити". Навіть зберегти залишки хрому надзвичайно складно. Якщо хром почав лізти, то це "всерйоз і надовго". Тобто єдиним Варіантом реставрації таких дисків - являється варіант Фарбування. І тут також є великий підвох: Хром - дуже міцний метал, тому його дуже складно видалити з диску навіть сталевою січкою. Дуже мало сервісів з реставрації беруться за таку роботу. Вона надзвичайно довга і дорога по собівартості. Диски після такої чистки НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ керамічному поліруванню, так як рихлість металлу дуже і дуже велика і підготувати його до полірування НЕРЕАЛЬНО.
Отже плюси Хрому:
- Дуже велика ступінь відображення прирівняна до Дзеркала, диски дуже Блискучі;
- Дуже твердий метал, хромовані диски не підвласні дрібним подряпинкам і потертостям;
- При обережній експлуатації - диски мають вигляд НОВИХ довгі-довгі роки;
Мінуси Хрому:
- Надзвичайна чутливість до всіх ньюансів нанесення, а отже можливі приховані недоліки, які неможливо виявити при огляді диска під час купівлі;
- Потребує клопіткого і постійного догляду, потребує частого очищення;
- Неможливість "реанімації" хромованого покриття, якщо воно почало лізти;
- Дуже дорога чистка від хрому, а отже і значно збільшена вартість їх фарбування;
- Неможливість полірування таких дисків;
Керамічне полірування:
На відміну від хрому - диски після керамічного полірування мають не таке дзеркальне відображення. Зображення на них більш "мутне". Все діло в тому, що коли ви дивитеся на такий диск - ви бачите тільки його "тіло" під прозорим лаком. Алюміній на відміну від хрому не передає увесь спектр зображення, яке він відблискує.
Також полірований алюміній ОБОВ'ЯЗКОВО потрібно захищати від коррозії. Неможна ні в якому випадку його відполірувати і залишити "так як є". Якщо так трапиться - вже буквально через місяць він покриється візуально видимим окислом і роботи з його полірування потрібно буде проводити заново. Лак, яким вскриваються алюмінієві диски, повинен мати надзвичайну ступінь адгезії і обов'язковий допуск "Direct to metal". якщо цього не буде - він не зможе добре "приклеїтися" до диску і при на'меншому механічному впливу - відлущиться. Але цей вид покриття має один істотну перевагу: від підлягає ремонту. Ви можете і підфарбувати і переполірувати такий диск з найменшою втратою зусиль.
Плюси керамічного полірування:
- Досить легкий метод надання автомобільним дискам блиску і відзеркалюваності (порівняно з Хромуванням);
- Використання лаку захищає такий диск від коррозії, отже оксиду на полірованій поверхні не буде;
- Легкий фініш до повторного полірування та фарбування. Фарбування таких дисків не потребує їх чистки піском або сталевою січкою - достатньо лише зняти лак;
- Диски в керамічній поліровці - дуже ремонтопригодні. Але з великою оговоркою - якщо ви зняли з диска шар тіла (заїхали в бардюр наприклад) то існує велика ймовірність того що небуде що полірувати. Тобто сколи потрібно спочатку наварювати, шліфувати, а потім полірувати. Але це все також робиться.
Мінуси керамічного полірування:
- Зображення, що відблискує диск, більш мутне, не чітке;
- Де-не-де можна знайти дрібні крапочки по всьому тілу диска - пов'язано з пористістю Алюмінію;
- Дуже чутливий до якості Лаку, який повинен бути обов'язково з допуском "Direct to metal";
- Так як всеж-таки Лак є хімічною речовиною - такі диски чутливі до якості їх мийки в плані обмеженого використання "Активної піни" для їх очистки.
Отже - обирати Вам.